Tuesday, February 17, 2009

Bismillahirrahmanirrahim...

My sweet little Papi...in memory


At last, dpt jugak aku mulakan entry blog ni setelah berminggu-minggu tertangguh.. mcm mn erk terdetik nk wujudkan blog nie? ekekeke... sbb ku seronok plak membaca blog kawan-kawan yang lain... lgpon pada aku, boleh jugak aku luahkan segala cerita dan masalah kt blog ni... sedikit sebanyak release jugak laa tension aku...

Cerita pertama yang aku nk share kt sini.. pasal kucing kesayangan aku yang baru mati pg semlm.. PAPI...huhuhuhuhu.. setiap hari aku pasti akan peluk dan cium Papi... geram tgk dia... very comel...kiut.. lincah.. manja... asben ku yg x suka kucing pon entah kenapa sayangkan si Papi nie... aceli Papi x sihat beberapa hari b4 dia mati... aku dh mula risau... ku bagi ubat yang baru ku beli aritu... ubat anti-biotik, ubat cacing dan ubat cirit-birit + multivitamin. Tiga hati berturut-turut aku bg ubat... alhamdulillah.. lepas 3 hari tu dia sihat walafiat... very active.. notty sweet little cat...

Yang menyebabkan aku terlalu sedih dan terkilan... pg tu (16.02.09) aku terlewat bangun... tergesa-gesa nk g keje... nk kuar dari pintu bilik... Papi as usual nk masuk.. aku x bg.. sbb asben ku tgh tido.. nnti dia nk kuar utk berak x boleh plak... so dia ikut aku ke dapur... aku just sempat isikan air masak dlm botol utk bekalan ke pejabat.. terus ku meluru masuk kete... time tu teringat ke Papi... lupe nk peluk cium dia... aku nk kuar kete rasa cam dh x sempat... so ku panggil dari dlm kete... dia kuar... ku bubye kt dia.. tp dia wat x tau aje... puas aku panggil nama dia... tp dia seolah-olah mcm merajuk dgn aku... mmg dlm hati... rasa cam nk peluk dia.. tp x tau kenapa aku x kuar dari kete dan terus memecut laju kereta aku kerana dh lewat nk ke opis... huhuhhuhuhu... pg jam 10.30pagi asben call... cakap Papi mati... uwaaaaaaaaaaa...

Saksi kejadian, abah dan bibik ku... menurut kata abah ku... dia digigit kucing jantan hitam... tengkuk Papi berlobang dan berdarah... arghhhhhhhhhhh... geram giler siot... kalu ku dpt kucing jantan tu... akan aku kerat 20 buang dlm sungai... haa sampai dh tahap mcm tu dh aku nie... giler korang tau dak aku sayang sgt ke Papi tu... sgt sgt tau...

Aku tetap sayangkan Papi... miss u Papi... huhuhu..

No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...