Wednesday, April 22, 2009

Masak ape tu???

Menu utk mlm nie aku teringin sgt nk buat Solok Lada... Mlm semlm aku g psr mlm tmn tas... haaa jgn x caya.. jauh tu aku pegi... ekekeke... saje je.. jenjalan... ternampak lak lada ijau nie.. ku beli selonggok tu RM2.. ada 7 biji... mahal erk... kalu kt kelantan musti murahhh...

Aku wat simple style... tumbuk bawang merah,bawang putih,halia,lada hitam,kelapa dan isi ikan.. aku guna ikan kerisi (maybe sbb tu inti dia putih).... aku kukus je.. tnpa guna santan... waduh wei... sedap bangat... makan masa panas2 lg... bau dia wangi je.. ikan+kelapa mmg ngam... maybe geng2 dh bese wat solok ni kan.. tp utk aku.. this is my pestime tau... alhamdulillah menjadik... :)




Ini menu minggu lepas sebenarnyer.. tp nk jugak upload kt sini... menunyer sup sayur+macaroni dgn udang tempura... enjoy...


No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...