Friday, June 5, 2009

Cake & Cupcakes for Hantaran

Musim cuti sekolah ni mmg ramai yg kawin.. adik kawin.. sedara kawin.. kawan kawin... 6hb June mmg menjadi pilihan... blh dikatakan semua pilih tarikh tu... aku pon nk balik kg Sabtu ni.. sepupu kawin kat Pontian...

Bercerita tentang tempahan kek/kapkek untuk hantaran.. pun ramai yg menempah.. trend sekarang cupcakes dijadikan hantaran... kek tu dh biasa dah.. dari dulu lg... now org beralih angin kepada cupcakes... maybe sbb dia kecik.. comel... leh deco mcm2...

Tempahan yg aku terima awal2 lagi ialah my best friend.. Elly... pd mulanya aku terpaksa menolak kerana aku sekeluarga plan nk blk kg 5hb (jumaat).. so kalu aku buat tempahan Elly pd hari Khamis... jawabnyer x fresh laa kek/kapkek tu.... sbb majlisnyer kalu x silap aku Sabtu tu... then abah aku change plan bertolak ke johor hari Sabtu... cepat2 aku bgtau Elly semula.. nak tempah lg ke x nak... aku bukan nk mengejar keuntungan tapi sbb kesian kan Elly... dh lama nk tempah dgn aku... suka sgt Elly biler dpt tau aku leh wat kek/kapkek dia tu..

So Elly... ni la hasilnya.. aku dh x de idea nk deco camner... aku bantai je... harap ko suka...

ni laa jadiknye kalu snap gambo masa mengantuk...
penat ok... dari tadi baking and deco...


Yang ini pula... tempahan kilat oleh kak Noorizan dari Sg Isap... aku dpt call semlm.. dia nk kapkek untuk majlis tunang rasanyer.... x sure lak... sbb x borak lama... kak Noorizan hantar box hantaran kat umah tp x dpt berjumpa sbb aku dok ralit uli fondant kat dapo x dengar kak Noorizan datang... tgk2 dh ada box depan umah kak Noorizan tinggalkan... sorry ye kak.. x dengar langsung...

So temanyer silver... mana laa aku reti wat kaler silver... aku sms.. anak kak Noorizan,Mia cakap ubah kaler putih... putih???? mana naik seri putih saje.. aku cadangkan putih+merah... Mia setuju... so ini hasilnya... nk wat ala2 silver jadik laa kelabu... boleh laa erk?

Setelah siap diikat and packing...

Selesai sudah keje2 membaking and mendeko untuk kali nie... dengan rasminya aku mengumumkan bahawa aku tutup tempahan sehingga bulan 8 kerana aku nk concentrate wat preparation majlis kawin adik aku plak... asyik wat org punyer je.. now bior ler aku wat mana yg aku mampu utk adik aku sorang nie... sekian... TAMMAT


4 comments:

ieda said...

wow cantik2 ... teruja .. cekap jugak zura erk ...

::Azura Rahman:: said...

Thanks kak ieda... Belajar skit2... org lain dh xpert... huhuhu

Unknown said...

hahahha..itu utk aku sehhhh!yg cc tu x sempat aku ngambik gambor nyer utk letak lam blog. yg sempat choc cake tu jer
kawan2 blog, meh ramai2 tempah ngan zura-lepas bulan 8 k..heheh

Farra Da Smiley said...

cantik aa..hebat kak zura la nih...

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...