Saturday, August 22, 2009

Lagi bukti yang ku dapat... carrefour lagik!

Ermm... saper yg selalu follow blog aku, sure tau pasal entry lepas2 yg aku membongkarkan penipuan Carrefour Kuantan... so kali ni aku dpt bukti lagik... ni je yg sempat aku snap... aceli ada lg brg lain yg berbeza hg.. tp memandangkan Carrefour dibanjiri dgn org yg sgt ramai... aku segan laa jugak nk snap2 picture kan... x pe.. lenkali aku snap lg.. aku dh cakap yg aku akan kumpulkan bukti2 ni and will do sumthing about it... harap kawan2 dpt membantu aku untuk memberi saluran2 yg betul bagi aduan aku ini...

Tarikh gambar ini diambil adalah pada 21hb Ogos 2009 lebih kurang jam 8.00 mlm. Kebetulan ada dibandar dan asben ku bercadang utk membeli sedikit brg dapo utk mak dia... so kami decide pegi Carrefour... tmpt lain crowded giler...

Utk sesaper yg mmg selalu ke Carrefour... korang ingat dak yg minyak masak Carrefour 10kg mmg RM10... takat ni mmg minyak tu laa termurah... tp mlm tu aku pegi... pelik tgk papan tanda pasal offer minyak masak Carrefour RM10 dh x de... rupe2nyer Carrefour dh naikkan rege minyak wei.. ekekeke.. kalu x silap RM13 berapa sen ntah... pandai Carrefour kan... time2 pose ni laaa dia naikkan rege..

So aku nk amik minyak masak 2kg je utk bg mak mertua ku sbb dia sorang je... aku tgk... semua jenis minyak RM6.25... ada satu je jenis minyak masak iaitu Chief RM6.19 tapi dh x de stok.. abis... tetiba ada mamat philipine ni dtg bawak kotak and susun minyak masak Chief nie.. aku pon cakap ke asben aku kite amik Chief laa, murah skit.. :D .. mesti ramai yg terpedaya dgn tanda hg minyak masak tu sbb Chief je murah dari yg lain... aku spt bese.. pegi tag rege...

Huh! As usual... mmg rege yg ditag berbeza... RM6.25 bukan RM6.19 spt yg ditayangkan kat rak tu... penipu sungguh kan!


Maaf,gambar kurang jelas sbb aku snap cepat2 segan org tgk.. :D

So, aku just ingin ingatkan kat semua penduduk Kuantan atau yg berdekatan... berhati2lah ketika membeli brg di Carrefour.. pastikan anada rajin pegi tag rege kt mesin yg disediakan agar anda tidak terpedaya... aku kesian kt pokcik mokcik yg terkena...mmg beza rege juz 6sen je... tapi ini bukan persoalan beza harga tp persoalan pengguna diperkotak katikkan dan tiada kah yang ingin membela...

Insya-Allah... kalu aku dh cukup bukti yg ada... aku akan usaha utk membela nasib pengguna.. chewah... cam YB plak berucap.. hahahaha...

So, kepada semua bloggers.... hepi puasa day... jgn notty2... :D

No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...