Monday, November 30, 2009

Aidiladha 2009

Assalamualaikum semua...

Aku sesungguhnyer dlm keadaan x de mood langsung... x de mood nk baking.. x de mood nk update blog.. semua mende laa x de mood... tolonggg laa bagi aku mood... boleh???

So dipendekkan citer... aku beraya di kg sedili kota tinggi johor.. kg arwah tok aku.. rumah lama dh roboh dek anai2... so dh naik rumah baru tp kecik je.. that's why aku kena stay kt chalet kt sedili kechil selama berada kt kg tu...


Sedara mara aku semua decide korbankan 2 ekor lembu... masing2 masuk bahagian... ada yg utk anak2.. ada yg utk diri sendiri... seronok sgt raya kali ni... baru rasa feel raya korban... mlm tu kami buat bacaan yasin... menunya nasik beriyani gam dgn sup tulang... tukang masaknyer dh tentu mak sedara aku, Mak Zizah... =)

Tp amat mengecewakan sbb aku x dpt nk snap bnyk gambo.. aku x de camera.. just guna henpon laki aku je.. so x laa best sgt nk snap kan.. so ada laa skit gambo2 yg aku sempat amik masa diorg melapah daging lembu tu dan sekitar chalet yg aku stay aritu...

along tgh ralit memotong bahagian kaki lembu tu...
mesti expert sbb dh bese operate patient... ekekeke..



abah jugak berhempas pulas potong tulang2 tu utk wat sup mlm nnti..


yg ni assistance plg setia sepanjang xtvt melapah lembu tu...
cian dia... penat erk...



walaupn tgn kiri mak x leh gerak tp mak bnyk tolong keje2 kt dapo...
kupas bawang... tumbuk rempah... mak dh terrer wat keje guna tgh kanan sahaja...
love u mak..
semoga mak lebih tabah..




3 comments:

Fazleyatul Aini said...

wah best nye nasik beriani ek
tp mane pic nye???
huuhuhu

wah honeymoon berdua yerk kat chalet tuh
tepi pantai lagi
ngeh ngeh ngeh

Anonymous said...

wah akak...walau takde camera pun gambo lawa gitu....terror macam abe dio lor ni.....meriahnya raya korban...the real raya qurban....seronok tgk....yg x thn tgk pak rahman semangat wat kerja.....best...best...best...

katak_78 said...

zura.mak zura stroke ekk...nasib kita agak serupa kan.......tu yg instinct lebeh2 tu..hohoho..tapi bab baking aku kalah!!hahah

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...