Tuesday, December 8, 2009

Lauk pauk and brownies lagikkk..

Ini menu lunch semlm... tp br nk upload arini... x plan pon dari awal nk masak siput ni.. tp abah plak g beli kt pasar.. so kena laa masak jugak... sbb rasanyer siput ni x sedap biar lelama kan... nk bersihkan siput kena betul2... kalu dak berpasir laa kuah kuning tu nnti.. sbb tu aku lebih suka masak sendiri lauk siput sedut ni dari beli kt mana2.. sbb kite x tau camner diorg basuh...

Siput ni mmg yg aku tau masak lemak cili api je... menu lain aku x tau.. ekeke.. ada cadangan lain?? kot2 aku leh try plak lenkali..

Siput ni mmg yg aku tau masak lemak cili api je... menu lain aku x tau.. ekeke.. ada cadangan lain?? kot2 aku leh try plak lenkali..

Next... ni lauk malam ni tadi... dh x de idea nk masak ape.. so aku masak je ayam kicap and sayur campur... semlm g carrefour beli brocolli dgn capsicum.. so rasa nyer mmg ngam laa kalu masak sayur campur... kalerful..

Seterusnyer.. lepas dh siap makan malam.. dh siap kemas dapo... ku adun plak marble cheese brownies lagik... rakan lamaku masa sama2 sit SPM dulu tempah.. katanyer kawan dia yg mengidam.. tgh mengandung.. huhuhu.. sian plak kalu x buat... nasib baik laa tghari tadi aku kuar dgn laki aku g beli brg2 baking nie.. kalu dak x dpt laa nk buat...

Aku mmg x simpan stok bnyk.. sbb aku jarang terima tempahan.. so kalu beli stok bnyk2... nnti buruk/busuk... rugi.. so biler ada tempahan br laa aku g beli brg2... that's why aku mntk jasa baik kawan2 supaya inform aku awal dari tarikh tempahan.. kesian kat aku.. nk prepare bahan2.. kalu last minute.. risau mood x de pastu kek/kuih x menjadik.. huhuhu...

OK.. setakat ni je laa ye.. x de ape yg menarik... ngantok sgt rasanyer...nk titunnn dahhh... bye



2 comments:

Fazleyatul Aini said...

mama lya wat siput sedut pon masak lemak jugak tp letak btg keladi. hoh mabeless

cantik brownies
sampai bila2 lya x kan tau buat
huhuhu
tgn kerasss

hisyamrahman said...

hahahaha...siput sedut tu kalu masak black pepper pun sodap...serius sodap....

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...