Sunday, July 11, 2010

Ikan Tongkol Masak Kicap

wallah!!!
Sedap bangat ikan tongkol nie..
maybe sbb ikan baru..
manis dan lembut isi dia..


Ikan ni aku masak kicap jew..
ku rebus dulu ikan dgn asam keping..
then tumis cam masak kicap bese..
air rebusan tadi tu masukkan sekali sbg kuah..
then masukkan hirisan bawang besar dan cili ijo..
mmg makan x sedar mak mertua lalu belakang.. ekeke



Cendawan tiram tu bukan beli..
abah ada beli tabung/bekas yg dh ada benih cendawan..
aku pon x tau org panggil ape..
tp x susah nk jaga..
gantung je kt bilik bertutup dan lembap..
nnti cendawan pon bercambah ler..
Sedap betol dpt makan cendawan baru dan segar..


cuppies ni plak tempahan Nizam..
classmate aku yg aku jumpa kat FB..
Nizam keje kat Qatar..
katanyer sebulan ni dia turun mesia..
org umah dia teringin nk tempah cuppies aku..

Thanks Nizam..

post signature

post signature

No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...