Wednesday, August 11, 2010

~Ramadhan 1


Alhamdulillah..
selesai sehari berpuasa..
korang berbuka lauk ape arini???..

Aku plak masak..
*
*
*
*
Ayam masak merah..

Sotong goreng kunyit..

Sayur air bayam..


Utk sahur rasanyer lauk yg sama je...
jgn membazir.. masih ada baki lauk2 tu..
lgpon.. time sahur kurang selera lah..
masa aku puasa sorang2 (puasa ganti)..
cukup sekadar minum susu..
.. and kadang2 makan kurma seulas dua..

Tapi biler dh berpuasa dgn asben, mak and abah..
x sampai ati nk hidangkan air susu saje..
at least ada gak juadah nasi utk saper2 yg nk makan..

Teringat plak kt opis tadi..
ada promosi berbuka puasa di Hotel Vistana Kuantan..
yang kabarnyer hanya RM10 per person..
kira murah laa kan..
tp menu ape.. wallahualam..
aku x tnye plak..

Kalu hanya berdua dgn asben..
harus ku pergi..
tapi aku dok serumah dgn mak abah sekali..
x smpai hati aku nk makan kt hotel..
.. and biarkan mak abah makan berdua kt rumah..
nk ajak mak abah confirm diorg x nak..
aku pon x teringin pon nk berbuka kt luar xpecially di hotel..
rasanyer berbuka puasa di rumah lg seronok..
tapi kalu sekali sekala nk tukar angin..
apa salahnyer kan kan kan.. ekeke..

Arini aku nk tido awal..
semlm tido lewat.. pehtu bangun siapkan hidangan sahur..
aduhhh.. ngantok giler kt opis tadi..
kalu rumah aku sebelah opis je..
wajar aku balik tido se-round dulu.. ekeke

Ok.. selamat berpuasa ye.. bye

post signature

post signature

No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...