Saturday, October 22, 2011

Ho Ho Holiday.. Day 02~

Salam...

OK sambung..

Sampai ke Melaka kami terus terjah Melaka Parade dulu..
lunch dulu.. lapoooo..
pilihan kami ialah Chicken Rice Shop..

Dh selesai makan.. jalan2 jap dlm tu..
then barulah mula mencarik hotel utk menginap..
gamble dak?.. hihi..

Jenis aku suka menginap di hotel yg 'biasa' saje..
ape maksud 'biasa' tu?..
murah la senang citer...
tapi..
mesti bersih dan selesa utk tido..
wat pe perabihkan duit utk hotel..
sekadar nk rehatkan dan tido aje kot..
lain la duit korang tu berkepok2 dlm purse..
boleh la amik hotel berbintang2 kan..

Aku ni ke Melaka dh byk kali jugak..
2x stay kt Emperor Hotel.. 1x kat chalet yg kat Mini Malaysia tu.. (lupe nama)
so sampai emperor tnye la rate..
aik.. mahal dr biasa..
katanyer sebab bulan OKTOBER..
kenapa dgn OKTOBER?.. aku pon x tau..
aku decide carik hotel lain..
lgpon asben aku cakap dh boring stay kt Emperor..
tnye Continental.. full
tnye Orchid Hotel.. full
tnye hotel ape lg ntah aku dh lupe..
ada la dlm 5x aku call mcm2 hotel
ada yg full ada yg rate melampau2..

ni dh masuk kategori Trouble kan.. padan muka! huhu..
tp aku x mengalah..
belek2 gps henpon asben
ada byk pilihan hotel..
sambil2 tu asben drive slowly dlm bandar melaka..
ternampak hotel nama Hallmark..
tp x dpt nk stop kete.. dh last minute nmpk..
kang bercium plak dgn kete blkg..
so aku cepat2 carik kt gps.. nasib ada phone no..
terus call..

Receptionist: Hallmark Hotel, Good afternoon
Aku :Good afternoon, sy nk tnye.. ada tak bilik standard utk 2 org nk check-in hari ni?..
Receptionist : Ye ada cik.. 1 queen bed
Aku : Berapa ye ratenye?
Receptionist: RM98 cik..
Aku: Ooo.. including breakfast ke?
(masa ni dlm hati aku berkata "giler ke RM98 ada bf".. hahaha.. tp saje tnye)
Receptionist: Ada cik.. including bf for 2..
Aku : Oooo... ada erk.. okok.. sy odw ke sana ye.. TQ

Haaa.. amik ko.. murah giler..
siap ada bf lagik..

Terus drive ke sana.. ikut gps..
sampai2 je.. biler terpandang keadaan hotel tu..
aku terpikir dan cakap ke asben..
"abang.. yeke RM98 erk.. cam x logik aje.. ada bf plak tu..
Ntah2 Yang silap dengar kot.. kot dia sebut RM198.. Yang dengar RM98.."

Asben cakap.. "aah.. ntah2 awak yg salah dengar.."

Alamak!

"errr.. abang la turun g tnye receptionist tu... boleh?"
(buat2 muka garfield yg comel tu)..

Asben x cakap ape2..
geleng kepala and kuar kete masuk lobby hotel..

Datang kt kete..
and cakap.. "betol la RM98..jom bawak turun beg"

Wow! syok nyer..dpt hotel murah..

tapi... belum masuk bilik lg..
ntah2 hampeh!.. huhuhu.. tawakkal laa..

Check-in segala bagai..
naik tingkat 2.. bilik 236 (kalu x silap.. lupe daaa)..
masuk bilik guna swap card..
wahhh.. cantikkkk..
ok laa.. dgn rege dia tu..
selesa.. dan plg penting sgt bersih..
alhamdulillah..
gamble+trouble = berbaloi...
legaaaaaa....

Ni antara gambo2 hotel dan bilik yg sempat aku snap..
 
 
 
snap gambo masa nk check-out so sinki basah sbb dh digunakan.. sorry!



For me.. dh kira ok sgt dpt bilik dgn rate mcm tu..
utk org lain.. entah la kan..
masing2 punyer citarasa masing2..
dan masing2 punyer duit.. :)




to be continue...

No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...