Wednesday, December 28, 2011

Cuti-Cuti Perak.. Lumut & Pulau Pangkor -continue

Assalamualaikum..

Aku habiskan entry trip ke Lumut dan Pangkor ni ye..

Aku x ingat plak ape nama tempat nie..
tp cantik..
nmpk mcm ada hotel mewah kt area situ..
kami tidak la pulak ke sana..

Lepak2 kt sini agak lama..
sambil makan sotong kering yg beli kt kilang tepi laut tadi..(lupe nk snap gambo kilang)




eh!.. lor.. baru nk betulkan tudung.. abang nieeeeeee...
maaf la ye.. xleh nk senyum sgt.. panas dan silau masa nie..


kat sini ada byk xtvt pantai.. banana bot la.. jet ski lah.. macam2 ada..

ramai betol org tunggu Q nk naik mende alah tu semua.. aku cuci mata je tgk.. :)


bersedia utk melepassss... eh eh.. berlepas.. hihihi..



Dan sebelum menutup tirai kisah Pangkor nie..
aku nk tunjuk.. hasil 'tangkapan' aku di Pangkor..
tangkap guna duit ye.. bukan FREE.. hahahaha..

ikan gelama kering

yg ni rasanyer isi ikan tenggiri.. 4 paket RM10 (aku campur dgn ikan gelama kt atas tu)

Sesungguhnya.. ikan bilis kt Pangkor ni ada byk jenis..
lain rege tp aku tgk sama je spesis nyer.. hehehe..
harga yg sudah dikopek seganda dari harga belum dikopek.. fuhhh!
yg ni RM6.50 utk 250g (belum kopek)
yg ni RM12.50 utk 250g.. cantik sgt ikan bilis dia..(dh kopek)
 
yg ni RM6 utk 250g.. kalu ikut tilikan ku.. mcm spesis yg sama dgn yg atas tu.. beza yg ni belum dikopek.


tulang ikan talang- RM5
ni ikan bilis paling murah-RM5.50 dh siap kopek.. xberapa kering.. tp sedap aje.. :)

haaa.. yg ni wajib ada kt umah aku.. RM10 utk 250g..

 
dan ini sotong cumi.. wat sambal tumis sedap kot.. xpernah lg masak.. nk cuba nnti.. RM10, 280g

inilah semua hasil 'tangkapan' di pangkor.. :):):)


OKlah.. sekian saje xtvt kami di Pangkor..
nnti aku upload pulak gambar aku di Ipoh dan I-City..
Bye...

2 comments:

adarnadzmie said...

byk juga tangkapan yer...hehe

Mamasya said...

Aslmkum Zura

geram tengok hasil tangkapan tu...esp ikan tenggiri..nampak baru.p.pangkor belum pernah jejak lagi, hanya sampai kat lumut je..

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...