Sunday, April 29, 2012

Marble Cheese Brownies (again)

Assalamualaikum..

OK.. entry last yg stok minggu lepas punyer..
eh yeke last...
rasa cam ada lg satu.. isk.. 

Marble Cheese Brownies..
minggu lepas saja ntah brp bijik aku buat..
sampai habis stok butter kt umah.. hahahaha..

Pada aku.. brownies ni mmg ramai peminatnyer..
maybe sebab gabungan cheese dan choc tu..
mmg kick kan?.. =)

Aritu ada la sekali..
aku buat jual slice kt office brownies nie..
sbb kebetulan kt umah ada bekas plastik tu..
sedang elok je potong and muat dlm bekas tu..
RM3 je aku jual satu slice..
murah kan?..
sebab aku jual seloyang 10"x10" pon dh murah..

Adoi.. aku sendiri yg silap..
sbb aritu aku stop baking.. lama jugak..
then bila start balik.. aku guna rege lama..
sampailah ada member baker tegur..
brownies tu skrg harganyer mencecah RM65 seloyang..
wow.. aku pon google..
ye lah.. semua dh naikkan rege brownies tu..

Padahal aku beli brg2 baking..
bknnyer aku x tau rege semua dh naik..
aku ni spesis x sampai hati nk menyebut rege..
customer ni diorg x tau kenaikan harga brg2 baking nie..
yg diorg tau.. dengar harga naik je.. dh merungut..

Aku beli cream cheese baru ni.. 
bapokkkk la mahal 
(bapok tu bunyi asal bapak ye.. bukan bapok auww tu)
aku buat servey kt satu page utk bakers malaysia nie..
rata2 semua murah.. yg aku perasan Kuantan dgn JB brg nyer mahal..
mencik tau.. ape dosa warga Kuantan.. huhuhu

Sebab tu bab2 harga kek dan sewaktu dengannya..
customer x leh compare..
tgk stok mana dia beli..
ada sesetgh bakers.. suka turun KL beli brg..
cam aku setakat seminggu sekali je order..
x padan nk turun KL.. huhuhu..

Apa pon.. aku terpaksa naikkan harga..
maybe bermula 1st May nie..
sorry customer ku tersayang.. yg kebanyakannya kawan2 pejabat sendiri
kalau sy x naikkan harga..
sy kena keje kt jabatan kebajikan masyarakat ler jawabnyer..
TQ utk yg memahami..
love u all ketat2.. =D

Ok dah.. dah..
kita tgk calon2 bagi kategori brownies paling seksi..

calon-calonnya ialah... jeng jeng jeng..
 
 
Resepi di SINI
Entry lain di SINI

3 comments:

ogyep yummy mellow said...

seksi... seksi... tergoda i.. (dosa tak) hehehe :))))

::Azura Rahman:: said...

ogyep : hahaha.. x dosa pong.. makruh je.. hihihi..

annadinara said...

Salam kenal,
mau order kak, tapi sampai Indonesia pasti dah penyek2.. hehe..
terpaksa bikin sendiri sepertinya..

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...